samen naar een sterk merktm

Het programma waardoor jullie organisatie succesvol zal gaan werken met een Brand Portal.

Succesvol werken met een Brand Portal

Je weet dat jullie door een Brand Portal veel meer winst uit de huisstijl kunnen halen. Toch maken jullie hier nog geen gebruik van. Iets houdt je tegen. In de praktijk wordt de keuze voor een portal vaak uitgesteld omdat men denkt dat er veel specialistische kennis, tijd en energie voor nodig is. Maar dat hoeft niet zo te zijn! Mijn naam is Esther Blok. Ik help jullie organisatie graag om succesvol te werken met een Brand Portal. Dit doe ik via het programma Samen naar een Sterk Merktm

Het programma

Samen naar een Sterk Merktm

Het programma is opgebouwd in drie fases en bestaat in totaal uit acht modules. In deze modules werken we samen stap voor stap aan het versterken van jullie merk door het selecteren, implementeren en activeren van het juiste Brand Portal.  

 Fase 1: selectie 

1. Doelen bepalen

Waar staat de organisatie nu op het gebied van zichtbaarheid? Waar willen jullie naartoe en welke merkuitingen gaan jullie daarvoor inzetten?

2. Selectie Brand Portal

We inventariseren de eisen die aan het Brand Portal worden gesteld. Voor nu en in de toekomst. Aan de hand daarvan kiezen we het beste portal voor jullie organisatie. 

3. Planning opstellen

Hoe en wanneer gaan we het Brand Portal uitrollen in de organisatie? Wie gaan ermee werken en wat moeten zij leren?

 Fase 2: implementatie 

4. Herkenbaarheid vergroten

Welke zaken uit jullie huisstijl kunnen we gebruiken om de organisatie nog meer te laten opvallen in de markt? Bijvoorbeeld herkenbare kleuren of elementen uit de huisstijl sterker naar voren brengen.

5. Opschonen 

We schonen alle merkuitingen en computerschijven op. Welke uitingen/foto's/illustraties zijn verouderd en moeten weg? En welke plaatsen we wel in het Brand Portal?

 Fase 3: activatie 

6. Template makers opleiden

Ik leer de makers van de templates om zelf uitingen te ontwerpen en in het portal te plaatsen. Zo zijn jullie niet meer afhankelijk van externen. Ook kijk ik een aantal maanden mee naar de uitingen die worden gemaakt en scherp ik deze waar nodig aan.

7. Template editers opleiden

Tijdens een livedag op een gave designlocatie leer ik de gebruikers die templates mogen aanpassen met het portal te werken en geef ze het belang van een consistente huisstijl-doorvoering mee. 'Waarom moeten we eigenlijk om met de hele organisatie?' 

8. Uitingen gebruikers opleiden

Via een online academy leer ik ook de gebruikers die enkel uitingen mogen downloaden om te werken met het portal en informeer ik hen over het nut van een Brand Portal en het belang van een sterk merk.

Bonus: Design toolkit

Als extra geheugensteun krijgen de deelnemers van het programma een design toolkit. Deze geeft hen een helder overzicht van wat ze moeten doen om een merkuiting te creëren en te verspreiden en dient ook weer om de huisstijl 'levend' te houden.

Succesvol het juiste Brand Portal implementeren

Ontdek in dit e-book de 7 succesfactoren om een perfect werkend Brand Portal te implementeren.


Je ontvangt ook enkele interessante artikelen over succesvol werken met Brand Portals.

Over mij

Mijn naam is Esther Blok. De afgelopen jaren heb ik met mijn eigen designbureau en als Art Director bij de NCOI Opleidingsgroep veel organisaties geholpen aan een professionele en herkenbare visuele identiteit. Ik zag alleen steeds vaker een huisstijl zijn waarde verliezen doordat hij niet strak werd doorgevoerd in alle merkuitingen. Daarom help ik nu als Brand Portal Expert organisaties aan de juiste tools en skills om zelf merkuitingen te maken en te verspreiden. Zo halen zij maximale winst uit hun huisstijl. Zij versterken samen hun merk.

Wil je weten hoe je de juiste keuze kunt maken voor een Brand Portal en hoe je deze succesvol kunt implementeren? Ik denk graag met je mee in een analysegesprek. Ik heb een paar blokken in mijn agenda gereserveerd. Klik op onderstaande button om je tijd te reserveren.